تعمیر چیپ گرافیک مک بوک

ما در مرکز تعمیر چیپ گرافیک مک بوک آماده پذیرش هر نوع رایانه همراه اپل اعم از مک بوک ایر، مک بوک پرو، مک بوک ۱۲ اینچی و رایانه های رومیزی آی مک و مک مینی هستیم. همچنین در این مرکز، تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک هایی که از طرف سایر تعمیرکاران به عنوان غیرقابل تعمیر اعلام می شوند نیز انجام می گیرد.

برای ارتباط با مرکز تعمیر تخصصی چیپ گرافیک مک بوک می توانید با شماره ۵۰۴۲۹۲۶-۰۹۳۶ تماس گرفته و یا در تلگرام و واتساپ پیام بدهید، مشخصات و ایراد دستگاه خود را اعلام نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

یکی از ایرادهای بسیار شایع در لپتاپ های اپل خرابی و نیاز به تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک است. البته این ایراد در مک بوک های ۱۵ و ۱۷ اینچی دیده می شود. در میان همین دستگاه ها هم، برخی از مدل ها هستند که این ایراد کم تر در آن ها دیده می شود اما بروز مشکل و نیاز به تعمیر چیپ گرافیک مک بوک در مدل های تولید شده در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بسیار بیش تر دیده می شوند. طبق آمار اعلام شده از سوی کمپانی اپل، بیش ترین آمار خرابی چیپ گرافیک در مک بوک پرو مدل ۱۵ اینچ تولید سال ۲۰۱۱ گزارش شده است.

تعمیرات تعمیر تخصصی چیپ گرافیک آی مک بوک مینی

به واسطه بروز خرابی چیپ گرافیک در موارد بسیار متعدد، کمپانی اپل مجبور شد تا با ایجاد یک فراخوان، برای بازگرداندن و جایگزینی مدل های تولید شده در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اعلام آمادگی نماید تا مشتریانی که دستگاه شان با مشکل یاد شده و نیاز به انجام تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک رو به رو شده بود، با مراجعه به نمایندگی های اپل، دستگاه آن ها را با یک مک بوک سالم جایگزین کرده و یا به طور رایگان اقدام به تعمیر چیپ گرافیک مک بوک نماید.

در صورت نیاز به تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک چه باید کرد؟

اولین پیشنهاد ما در مرکز تعمیرات تخصصی چیپ گرافیک مک بوک این است که در هنگام خرید مک بوک دست دوم و کار کرده ای که دارای گرافیک مجزا است، حتماً از تعمیری نبودن چیپ گرافیک آن و سلامت دستگاه مد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

اما در صورتی که به هر دلیلی مشکل خرابی و نیاز به تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک برای لپتاپ اپل شما رخ داد، در نظر داشته باشید که خدمات مربوط به تعمیر چیپ گرافیک مک بوک اپل در این مرکز به صورت تخصصی و توسط یک تیم با تجربه از تعمیرکاران حرفه ای ارائه می گردد. نکته مهم در هنگام بروز مشکل یاد شده این است که بارها و بارها دیده شده است اقدام تعمیرکاران غیر متخصص و با تجربه در تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک نه تنها منجر رفع ایراد نشده، بلکه باعث می شود لپتاپ شما با ایرادهای بیش تر مواجه شده و موضوع مهم دیگر این که، انجام تعمیرات مجدد را هم با مشکلات بسیاری رو به رو می کند.

در بخش بعدی به مشکلات اصلی که به واسطه انجام نادرست تعمیر چیپ گرافیک مک بوک رخ می دهند، اشاره خواهیم کرد.

انجام تعمیرات چیپ گرافیک توسط غیرمتخصص ها برابر است با حذف گرافیک دوم

برای انجام تعمیرات مجدد و صحیح، این بار مجبور خواهیم شد گرافیک دوم را از مدار لپتاپ شما حذف کنیم و برای این مشکل هیچ راه حلی وجود نخواهد داشت. تمامی مشکلاتی که به واسطه انجام نادرست تعمیر چیپ گرافیک مک بوک رخ می دهند، مربوط به همین موضوع است. زیرا در صورت حذف نشدن گرافیک دوم، مشکلاتی که به واسطه خرابی چیپ گرافیک مک بوک رخ داده اند، مدام و به طور پیاپی تکرار خواهند شد. البته این پروسه مزیتی بزرگ به همراه دارد و آن هم این است که لپتاپ شما یک بار برای همیشه و این بار به درستی تعمیر خواهد شد. اما حذف گرافیک دوم مسلماً معایبی هم دارد.

مهم ترین مشکلی که رخ خواهد داد مربوط است به کم تر شدن قدرت لپتاپ شما در پردازش های گرافیکی. بدیهی است که بخشی از قدرت پردازش گرافیک در مک بوک به واسطه گرافیک دوم به وجود می آید و حذف آن، باعث کاهش قدرت خواهد شد. مشکل دیگر مربوط است به تصویر ندادن مک بوک بر روی مانیتور دوم. زیرا در حالت عادی، مک بوک ها توانایی تصویر دادن بر روی دو یا چند مانیتور را دارند.

و آخرین ایراد هم مربوط است به کم و زیاد نشدن نور صفحه که به واسطه بروز مشکلات نیازمند تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک رخ می دهد.

برای انجام تعمیرات تخصصی چه کار کنیم؟

با توجه به موارد یاد شده، اولین و بهترین اقدامی که در راستای تعمیر چیپ گرافیک مک بوک می توانید انجام دهید، مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی لپتاپ اپل است تا از بروز مشکلاتی ثانوی جلوگیری نمایید، لپتاپ شما به درستی تعمیر شود و دچار هزینه های اضافی نشوید.

اما در صورتی که اقدام به خرید مک بوک دست دوم با این ایراد کردید و یا لپتاپ شما به دلیل تعمیر نادرست چیپ گرافیک دچار مشکلات بالا شده بود، می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر چیپ گرافیک مک بوک با خیال راحت اقدام به تعمیر لپتاپ خود کنید. اما در این صورت باید نکات مربوط به حذف گرافیک دوم و اصطلاحاً اینتلی شدن لپتاپ خود را در نظر داشته باشید، که البته درباره اجتناب ناپذیر بودن آن توضیح داده شد.

نشانه های خرابی و نیاز به تعمیر چیپ گرافیک مک بوک

همان طور که همواره تأکید داشته ایم، در این مرکز تعمیرات تخصصی چیپ مک بوک ، همیشه مهم ترین بخش از تعمیرات، عیب یابی صحیح است. به این معنا که تجربه ی سال ها کار تخصصی به تعمیرکاران و کارشناسان مجرب ما نشان داده است پیش از اقدام به هر کاری، ابتدا دستگاه باید به طور کامل عیب یابی شود.

یکی از اولین مراحل عیب یابی را خود شما کاربران گرامی می توانید با آگاهی از علائم و نشانه های خرابی و نیاز به تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک انجام دهید. مهم ترین نشانه در این مورد، ری استارت شدن مداوم لپتاپ است. این مشکل آن قدر رخ می دهد که حتی مانع کار کردن با لپتاپ حتی برای کارهای سبک می شود. اهمیت عیب یابی در این مورد بسیار بالا است زیرا موارد زیادی دیده شده است که تعمیرکاران بی تجربه و کم تجربه، توان تشخیص این مشکل در مدل های ۲۰۱۰ را در مقایسه با مدل های ۲۰۱۱ ندارند. به این دلیل که ایراد یاد شده در مدل های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با یک دیگر متفاوت است و به طور کلی دارای پروسه تعمیر چیپ گرافیک مک بوک کاملاً متفاوتی هم هستند. اما با این اشتباه، موجب ایجاد مشکلات بیش تر برای چیپ گرافیک مک بوک می شوند.

سایر علائم خرابی چیپ گرافیک

از دیگر علائم خرابی و نیاز به تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک می توان به ناتوانی لپتاپ در لود کردن سیستم عامل و شطرنجی یا راه راه شدن تصویر اشاره کرد. در هنگام بروز این مشکلات اغلب دیده می شود که بعد از روشن کردن لپتاپ، صفحه ای سفید با نوشته هایی خاکستری نمایش داده می شود. این نوشته ها در اصل گزارش لپتاپ مبنی بر خرابی و نیاز به انجام تعمیر چیپ گرافیک مک بوک است.

خرابی های بیش تر

خرابی های بیش تر و نیازمندِ تعمیرات چیپ گرافیک مک بوک مربوط به زمانی است که لپتاپ شما توسط تعمیرکاران مبتدی انجام شود. این موضوع باعث می شود که اصولاً تعمیرات نادرست در دفعه اول، باعث بروز خیلی سریع مشکل به صورت مجدد شود. به علاوه این که با این کار، تعمیرات صحیح برای مرتبه دوم برای تعمیر کاران با تجربه هم بسیار سخت تر از قبل شده و البته، هزینه تعمیر چیپ گرافیک مک بوک را هم بلا خواهد برد.

خرابی چیپ گرافیک مک بوک در مدل های قدیمی تر

با وجود ذکر مجدد این نکته که خرابی چیپ گرافیک بیش تر در مدل های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ دیده می شود، باید گفته شود که این ایراد به تعداد بسیار کم تر اما به هر حال، در مدل های تولید سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ هم دیده می شود. یک نکته قابل ذکر و مهم این است که مدل های تولیدی سال های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ فاقد گرافیک اول (گرافیک اینتل) هستند، بنابراین حذف کردن و تعمیرات چیپ گرفیک مک بوک خراب به طور کامل، عملاً غیر ممکن است.

هر چند که کمپانی معتبر اپل با سال ها تجربه تولید بهترین و با کیفیت ترین لپتاپ های شخصی، با دیدن این مشکل بلافاصله دست به کار شد و این ایراد را در مدل های جدید تر به طور کامل بر طرف کرد. شاهد این موضوع هم این که خرابی و نیاز به تعمیر چیپ گرافیک مک بوک در مدل های تولیدی سال های بعد از ۲۰۱۲ میلادی، بسیار بسیار کم تر دیده می شود. هر چند که خرابی و نیاز به تعمیرات چیپ گرافیک همان طور که در لپتاپ های تمامی برند های دیگر دیده می شود، کماکان در لپتاپ های اپل هم وجود دارد، اما بسیار بسیار کم تر از مدل های پیش از ۲۰۱۲ دیده می شود.

error: